Oprócz doskonalenie
swoich umiejętności handlowych, ważne są wspólne cechy
psychologiczne. Wszystkie książki, strony internetowe i mentorzy
zachęcą do przezwyciężenia złego nastawienia i blokad
psychicznych, które pozwalają osiągnięć sukces w handlu.
Na przykład handlowcy
powinni być obdarzeni zdrową dawką optymizmu, nawet gdy nie są
wspierani przez najnowszy rachunek zysków i strat, ponieważ wiedzą,
że straty są tymczasowe, i że mają umiejętności potrzebne do
budowy z powrotem zysków. Wiedzą również, że handel jest grą o
sumie zerowej, która dzieli zwycięzców i przegranych i wizualizuje
się po stronie zwycięzców w każdej chwili, niezależnie od
wyników krótkoterminowych.
Spójrzmy na trzy inne
cechy psychiczne, które prowadzą do podejmowania udanych decyzji
handlowych. Te pozytywne cechy zawierają niepełną listę, ale
oferują doskonały punkt wyjścia dla innych uczestników rynku, aby
zastanowić się, jak ściśle pasują do nas te zwycięskie cechy i
jak daleko jest nam do spełnienia swoich celów rynkowych i
nierynkowych. Do tych ważnych cech możemy zaliczyć: samoocenę i
poczucie własnej wartości, poczucie siły wewnętrznej i dystans do
rynku.
Nowoczesny system
edukacji skupia wielki wysiłek na poczuciu własnej wartości, ale
przejście do dorosłości może zniweczyć ten wysiłek, co prowadzi
do odczuć negatywnych, cynizmu i zwątpienia. Pamiętajmy, że każda
z tych cech ma wpływ na rentowność, bo emocjonalny charakter
kupna, sprzedaży i podejmowanie ryzyka wymaga wizualizacji
najbardziej pozytywnych rezultatów, która jest osłabiona, gdy
wierzymy w to, że nie jesteśmy wystarczająco dobrzy, by osiągnąć
sukces finansowy.
Handlowcy powinni
sprostać wyzwaniu z wielkim entuzjazmem, wiedząc, że budowanie ich
osobistej mocy zapewnia bezpośrednią drogę do dobrobytu. Spędzają
sporo czasu na zastanawianiu się nad źródłami konfliktu w ich
życiu, rozpoznając sposoby, które mogą pomóc im pokonać
sytuacje stresowe. W całym tym procesie są zdolni podejmować
osobistą odpowiedzialność, nawet gdy coś pójdzie nie tak.
Handlowcy spędzają
dużo czasu na pracy nad swoimi sprawami osobistymi, jak i nad
przygotowaniem rynkowym. Dbają o swoje ciała, dzięki zdrowej
diecie. Rozumieją też, że wypoczynek jest istotną aktywnością w
utrzymaniu wydajności handlu na poziomie maksymalnym. Dążą oni
również do osiągania wytycznych duchownych, psychologów czy
guru, gdy nie są w stanie sami osiągnąć równowagi.
Handlowcy dzielą się
pozytywnymi cechami psychologicznymi, które zwiększają osobistą
moc i zdolność do tworzenia pozytywnych rezultatów, w tym
zobowiązanie do osiągania dobrego psychicznego i fizycznego zdrowia
i zarządzania stresem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz